Buraki

Burak lub burak ćwikłowy jest starożytnym, prehistorycznym pożywieniem które rosło naturalnie wzdłuż linii brzegowej Północnej Afryki, Azji i Europy. Pierwotnie to były zielone buraki, które zjadano. Słodkie czerwone buraki, o których ludzi myślą “burak” nie były hodowane aż do epoki starożytnego Rzymu.
W 19 wieku, jednak, naturalna słodycz buraków była doceniona i buraki były używane jako źródło cukru (Ponoć, Napoleon był odpowiedzialny za deklarację, ze buraki będą używane jako podstawowe źródło cukru po tym, jak Anglicy ograniczyły dostęp do trzciny cukrowej).                
Korzeń warzywa, czerwona i bulwiasta część buraka rośnie pod ziemią, gdy jej liściasty wierzchołek jest widziany nad ziemią. Ono rośnie w obojga obszarach – tropikalnym i umiarkowanym, i potrzebuje około dwóch miesięcy dla dojrzewania. Mimo że rośliny były hodowane przez tysiące lat dzięki ich korzyściom żywieniowym, to tylko niedawno te wiele korzyści były zbadane.                     
Dziś buraki cukrowe są zwykłym surowcem dla produkcji cukru, ale wielu ludziom brakuje ich (w całości) w codziennej diecie. Faktycznie, dzisiejsze badania udowodniły, ze one nie tylko naładowane zdrowymi składnikami, alei mogą pomóc w zapewnieniu osobie pozostać sprawną. Buraki zawierają różne unikalne wzmacniające zdrowie składniki, których nie ma gdzie indziej PLUS one są przepyszne!
Buraki równoważą zdrowie mentalne
Betainy, ten sam składnik, który jest używany przez praktyków dla leczenia depresji różnymi metodami, jest odkryty w buraku. Inny wspaniały element zawarty w buraku, to tryptofan, który jak wykazano kreuj poczucie błogości równocześnie relaksując umysł. Jest również doskonałym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi, co może pomóc zlikwidować efekty stresu w organizmie.
Buraki podnoszą poziom energii
Skoro cukier zawarty w burakach powoli uwalnia się w organizmie, nawet gdy poziom cukru jest wysoki, to one pomagają utrzymywać stały poziom energii. Przy porównaniu do takiego pokarmu jak czekolada, z której cukier jest szybko przetwarzany w ciele, buraki, będące niskokalorycznymi, dokonują swój zastrzyk energii znacznie dłużej.  
Buraki są bogate w witaminy i minerały
Ponieważ one są bogate w witaminę B i żelazo, to buraki są osobliwie korzystne dla kobiet w ciąży. Witamina B i żelazo są niezbędne dla rozwoju nowych komórek jak również dobrze uzupełniają poziom żelaza, który często spada w tym okresie życia. Na dodatek, buraki są bogate w następujące witaminy i minerały: błonnik, fosfor, potas, kwas foliowy, beta-karoteny, witaminę A, magnez, witaminę C oraz betaninę.  
Buraki pomagają w oczyszczaniu ciała
Buraki pomagają w oczyszczaniu i odciążaniu wątroby. One takoż oczyszczają krew i była udowodniona pomoc w zapobieganiu niektórych form raka. Spożycie buraków może tez wskazać czy osoba ma niski poziom kwasu żołądkowego. Jest to widoczne jeśli ich mocz staje się różowy.
Dodanie buraków do diety jest łatwe. Wiele ludzi prosto dodaje buraki, które są potłuczone i ugotowane do ich koktajli. Inny sposób to cienko pokroić przed polaniem oliwą i opiec ich.                         
Buraki dla regulowania ciśnienia krwi
Badacze wiedziały od jakiegoś czasu, że sok z buraków pomaga obniżyć ciśnienie krwi, ale w 2010 rok badania w Anglii pokazały, że azotan jest osobliwym składnikiem w burakach, który obniża ciśnienie i pomaga walczyć z chorobami serca.
W badaniach w Queen Mary University w Londynie, zdrowi uczestnicy miały pic szklankę soku z buraków, gdy inni miały manekina (placebo) do picia. Ciśnienie krwi obniżyło się w ciągu 24 godzin u ludzi, którzy pili sok z buraków. Badanie fundowała British Heart Foundation i jest opublikowane w Internecie w magazynie Nadciśnienie Amerykańskiego stowarzyszenie chorób serca.
Buraki dla mózgu i przy otępieniu
Picie soku z buraków zwiększa krwotok w mózgu u starszych ludzi, co może pomóc w walce z postępowaniem otępienia, co sugerują badania w 2010 roku. Buraki zawierają wysoką koncentrację azotanów, które sa przetwarzane w azotyny przez bakterie w ustach. Azotyny pomagają otwierać naczynia w organizmie, zwiększając krwotok i dotlenienie miejsc z brakiem tlenu.
Poprzednie badania pokazały, że azotyny poszerzają naczynia, ale badacze w USA napisały w Nitric Oxide: Biologia i Chemia, wzajemnie weryfikując magazyn, mówiąc, że oni pierwsi odkryli zwiększenie przepływu krwi w mózgu wskutek działania azotynów.

 

News!

Czy wiesz, że...
Imbir jest pomocny dla zmniejszenia bólu mięśni i bolesności po fizycznym wysiłku
Czy wiesz że...
Banan, zawierający trzy naturalnych cukry – sacharozę, fruktozę i glukozę w połączeniu z błonnikiem, daje natychmiastowy, ciągły i znaczący przypływ energii ?


Nowości

Popularne


Stworzone dzięki DATAGRAM.
Program do fakturowania | Antywirus dla szkoły | Serwis szkolnych pracowni komputerowych |