Cebula1

Cebula jest bogata w składniki zawierające aminokwasy i witaminę C, które są bardzo dobre dla
Detoksykuj swoje ciało za pomocą cebuli
milionów kobiet pokazało, że codzienne używanie cebuli przed menopauzą czy po menopauzie było kojarzone z dużą korzyścią dla gęstości kości, gdy rzadka konsumpcja cebuli (raz na miesiąc i rzadziej) nie powodowała dużych korzyści dla kości. To wskazuje, że u kobiet w okresie przekwitania można obniżyć ryzyko złamań szyjki uda stosując codziennie w diecie cebulę.                                    
8
Inne badania pokazały, że użycie cebuli zwiększa masę kości, grubość i gęstość minerałów. Takie zachęcające badania zwierząt i ludzi podkreślające korzyści cebuli mogą uwzględniać kobiet po menopauzie, które mają straty gęstości kości. Jedno badanie, które analizuje dane o odżywianiu 35 
Badacze z Uniwersytetu w Bernie, Szwajcaria, odkryli, że chemiczny składnik – peptyd nazwany GPCS –znaleziony w cebuli hamuje aktywność osteoklastów (komórki, rozkładające kość) i dlatego spowalnia stratę kości. Kiedy komórki kości nowonarodzonego szczura, które były poddane działaniu przytarczycznego hormonu dla stymulacji straty kości były leczone GPCS składnikami wydobytymi z białej cebuli, to strata minerałów kości, włączając wapń, były znacznie zahamowane.   
Jedno badanie pokazało, że cebula rywalizuje z efektem przepisywanego leku Alendronate (Fosamax) stosowanego dla prewencji i leczenia osteoporozy (rozrzedzenie kości) u kobiet po menopauzie. W tym badaniu naukowcy obserwowali utraty kości po usunięciu jajników u szczurów, które były leczone Alendronatem lub proszkiem cebuli. Zdolność cebuli przeciwdziałać stratom bliska do tego u Alendronatu (Fosamaksu). Wyglądało na to, że cebula wzmacniała kości bez nieprzyjemnych ubocznych działań Fosamaksu jak ból kości i stawów, nudności, wrzody, odbicie kwasu i wysypki.       
Cebula może pomoc w profilaktyce osteoporozy
Po siedmiu latach badania leczniczych efektów cebuli jednym z wniosków badaczy był ten, że każdy powinien używać 100 gramów cebuli (blisko 2/3 filiżanki) dziennie, aby uniknąć choroby serca czy wysokiego ciśnienia krwi.
W innym badaniu 2-3 łyżki stołowe olejku eterycznego cebuli obniżały ciśnienie krwi u 67% ludzi z umiarkowanym nadciśnieniem. Ich poziom skurczowego ciśnienia spadł średnio na 25 punktów, a rozkurczowy na15 punktów.
Kiedy jednej grupie z nadciśnieniem dawano 730 mg. kwercetyny na dzień przez 28 dni, to ciśnienie krwi skurczowe u nich obniżyło się między 2 a 7 punktami, a rozkurczowe od 2 do 5 punktów w porównaniu z brakiem zmian u grupy dostającej placebo.        
Cebula i ciśnienie krwi  
Te badania, które pokazały dobroczynny efekt konsumpcji cebuli na serce, mogą bardzo dobrze wytłumaczyć Francuski Paradoks—fakt, że istnieje mała częstotliwość chorób serca u Francuzów, mimo to, że oni generalnie jedzą wysoko nasycone tłuszcze. To mogłoby mieć znaczenie, bo prawie żaden francuski przepis nie pomija cebuli. Faktycznie większość badań pokazała, że amatorzy cebuli i czosnku mają lepsze wskaźniki (cholesterol, trójglicerydy i HDL), niż ci, którzy unikają tych członków rodziny cebulowatych. Nawet ci, którzy używają trochę cebuli – filiżankę cebuli na tydzień, pokazały obniżenie poziomu cholesterolu i poprawę sercowo-naczyniowego statusu.
Cebula, jak aspiryna, służy, jako antykoagulant, który zapobiega tworzeniu zakrzepów we krwi, które blokują przepływ krwi w układzie krążenia. Te blokujące zakrzepy wstrzymują dostarczanie tlenu do różnych części ciała, takich jak serce czy mózg, powodując ataki serca lub udary. Gdy niektóre składniki zapobiegają sklejaniu płytek, (które formują zakrzep) od łączenia się razem, inne rozpuszczają skrzepy jak one sformują się. Po dekadzie badań, Brytyjczycy i Hinduskie naukowcy zaproponowali mocne dowody, że cebula jest najlepszym wyborem dla serca. W tym badani oni najpierw karmili ludzi bardzo tłustym jedzeniem, z masłem i śmietaną i zauważyli, że ich zdolność rozpuszczania skrzepów znacznie spadła. Potem oni dawali im takie same tłuste jedzenie, ale wtenczas dodali dwie uncje (blisko 60 g.) cebuli surowej, gotowanej lub smażonej. Krew pobrana po dwóch i pół godzinach po tłustym posiłku pokazała, że cebula kompletnie zablokowała zdolności tłuszczu do tworzenia skrzepów. Faktycznie mniej niż połowa filiżanki cebuli wycofała zdolność tłuszczu blokować zdolność rozpuszczania skrzepów. 
Cebula zakłóca powstawanie zakrzepów  
Badacze pokazali, że jedzenie cebuli może obniżyć „zły” LDL cholesterol we krwi. W jednym badaniu czterdziestu pięciu zdrowym ludziom w New Delhi dawano 3000 kalorie dziennie tłustego pokarmu przez piętnaście dni. Poziom ich cholesterolu we krwi wzrósł od 219 do 263. Ale spożycie tylko jednej łyżki stołowej czy 10 gramów cebuli dziennie z tym tłustym pożywieniem zredukowało cholesterol do 237.
który daje cebuli jej mocny, gryzący smak. Wielki efekt otrzymujemy raczej od ostrych białego I żółtego gatunków, niż od łagodnej cebuli, chociaż łagodna cebula działa na wasze zdrowie na różne sposoby.  
7
Co dotyczy cebuli, to im więcej ostra cebula, tym lepiej. Badacze pokazali, że jedzenie cebuli podnosi poziom „dobrego“ HDL cholesterolu. Spożycie nawet połówki średniego rozmiaru ostrej czy bardziej gryzącej surowej żółtej czy białej cebuli, lub odpowiedniej ilości soku dziennie jest zazwyczaj wystarczające dla nagłego zwiększenia “dobrego” HDL cholesterol na 30% u trzech z czterech chorych na serce według Dr. Victor Gurewich, kardiologa i profesora medycyny w Harvard Medical School, USA, który radzi wszystkim chorym na chorobę niedokrwienną serca jeść cebule codziennie. Ale zaznacza, że jej działanie maleje, jeśli ona ugotowana. Z więcej niż 150 składników, odkrytych w cebuli, badacze nie są całkiem pewne, który z nich zwiększa “dobry” HDL, ale oni całkiem pewne, że surowa cebula działa skuteczniej; gotowanie redukuje lub zmniejsza podnoszenie HDL. Aktywnym czynnikiem wydaje się ten,
Cebula zwiększa poziom “dobrego” HDL cholesterolu i obniża „zły“ LDL cholesterol
W badaniach opublikowanych w Europejskim Magazynie Żywienia włoskimi naukowcami, odkryto, że u tych, którzy stosują dietę bogatą w cebulę (konsumują jedną lub więcej cebul w tygodniu) było 22 procent mniejsze podobieństwo występowania ataków serca niż u ludzi bardzo rzadko używających ją.
Zawały mięśnia sercowego
Cebula i Serce
Cebula (Allium Cepa) jest bogata w promujące zdrowie składniki. W szczególności ona zawiera trzy rodziny składników, które dają korzyści dla zdrowia – fruktany, flawonoidy i związki siarkoorganiczne. Fruktany są molekułami węglowodanów, które pomagają utrzymywać zdrowe trawienie wspierając korzystne bakterie. Cebula jest osobliwie zasobną w flawonoid nazywany kwercetyną, mocny przeciwutleniacz. Związki siarkoorganiczne powstają podczas krojenia cebuli i rozrywania ścianek komórek. Połączone, te składniki zapewniają mocną ochronę przeciwko wielu chorobom takim jak rak, choroby serca, dróg oddechowych, cukrzycy i infekcjom.              
Cebula dziennie może zrobić zbędnym lekarza. Cebula, podobnie do czosnku, jest członkiem rodziny Czosnkowatych i oboje są bogate w aminokwasy, które są odpowiedzialne za ich gryzący odór i za ich wiele promujące zdrowie efekty. Chociaż Sathya Sai Baba zachęca nas używać Satwiczne jedzenie, On mówi, że cebula, ogólnie uważana za Radżastyczną, posiada te korzyści. W Jego dyskursach On chwali tą skromną cebulę popierając popularne powiedzenie w Telugu „korzyść zrobiona przez cebulę nie może być zrobiona przez jego własną matkę!” On zaleca używanie jednej białej cebuli dziennie dla redukcji gromadzenia się cholesterolu w ściankach naczyń. On też chwali cebulę za poprawę trawienia.
Skoro cebula dostarcza tak wiele korzyści zdrowotnych i jest tak powszechnie używana na świecie w kuchni, to jest niemożliwe odkryć wszystkie korzyści dla zdrowia w jednym biuletynie, więc podzielimy temat na trzy części. Części drugą i trzecią będą w następnych wydaniach.

 

News!

Czy wiesz, że...
Imbir jest pomocny dla zmniejszenia bólu mięśni i bolesności po fizycznym wysiłku
Czy wiesz że...
Banan, zawierający trzy naturalnych cukry – sacharozę, fruktozę i glukozę w połączeniu z błonnikiem, daje natychmiastowy, ciągły i znaczący przypływ energii ?


Nowości

Popularne


Stworzone dzięki DATAGRAM.
Program do fakturowania | Antywirus dla szkoły | Serwis szkolnych pracowni komputerowych |