Soki i Koktaile

SOKI I KOKTAJLE DLA ZDROWIA
Dla wielu z nas lato jest tuż za rogiem, więc będziemy potrzebować odświeżających napojów, takich jak soki i
koktajle. Więc dlaczego nie sprawdzić, czy nie są również dobrym sposobem na zachowanie zdrowia? Pat
Crocker, autorka „The Smoothies’ Bible” (Biblii koktajli) twierdzi, że  przygotowanie koktajlu zazwyczaj
zaczyna się od pół filiżanki płynu na osobę, co może stanowić sok owocowy, mleko, jogurt lub sok warzywny,
na ogół pomidorowy, z marchewki, buraka lub ogórka, albo można użyć zielonej lub ziołowej herbaty.


Następnie można dodać dwa, trzy lub więcej owoców lub warzyw. Autorka Biblii koktajli mówi, że ważne jest,
by używać dobrej jakości, organicznych składników. Można dodać bogate w wartości odżywcze składniki,
takie jak granaty (łącznie z pestkami, które są jadalne i zawierają dużo błonnika i antyoksydantów), jagody,
czarną porzeczkę, truskawki, itd. Jeśli używasz owoców o wysokiej zawartości naturalnych cukrów, np.
ananasa, mango lub kiwi, dodaj owoców o mniejszej zawartości cukru dla równowagi, jak jabłka, arbuzy,
melony, czy truskawki.
Zawsze przygotowuj te zdrowe letnie drinki w blenderze, a nie w sokowirówce, żeby błonnik i ważne składniki
ścian komórkowych owoców zostały zachowane. Oto sposób przyrządzania napoju według Pat Crocker:
Wszystkie owoce i warzywa dokładnie umyj w czystej wodzie. Najpierw dodaj trochę płynu, by  chronić łopatki  Bendera /  miksera
do koktajli, nawet jeśli ma być to tylko czysta woda. Następnie dodaj inne składniki drobno pokrojone. Możesz dodać kostki lodu,
jeśli chcesz. Włącz blender na niskich obrotach przez około 10 do 30 sekund, potem zwiększ obroty i  miksuj przez 10 do 30
sekund, aby koktajl zrobił się płynny i o gładkiej konsystencji. Jeśli sok lub koktajl jest zbyt słodki, wciśnij trochę cytryny, jeśli
zbyt kwaśny, dodaj pokrojonego banana, winogrona, ananasa, suszone morele lub daktyle w małej ilości, aby uzyskać żądany
smak. W krótkim czasie stworzysz swoje własne przepisy na przepyszne zdrowe letnie drinki, jeśli natychmiast zapiszesz składniki
i proporcje!
A oto na początek dwa przepisy: dwa nieobrane jabłka, wydrążyć gniazda nasienne i podzielić na ćwiartki. 350 gram deserowych
wypestkowanych czereśni/wiśni. Ten sok jest bogaty w witaminę C i karoten, zawiera kwas foliowy i potas oraz jest bardzo dobry
na skórę. Cztery nieobrane marchewki, chyba że są nieorganiczne, wtedy obrać, jedno nieobrane jabłko bez gniazda nasiennego i
pokrojone na ćwiartki, jedno obrane kiwi, jedna garść pietruszki z korzonkami. Nie ma lepszego sposobu na rozpoczęcie dnia, jak
właśnie takim napojem. Jest on bogaty w witaminy A, C, E, B i potas.
A oto inny zdrowy napój. Weź jednego buraka, jedną marchewkę i jedno jabłko, umyj dokładnie i pokrój na kawałki łącznie ze
skórką. Włóż wszystko do blendera/miksera do koktajli/ ze świeżą wodą i wypij od razu. Możesz dodać trochę cytryny lub limonki
dla smaku. Wiele osób uważa, że ten napój, gdy pije się go regularnie, może pomóc wzmocnić system odpornościowy. Witaminy i
składniki odżywcze w świeżych warzywach i owocach są dobre na wzrok, poprawiają trawienie i pomagają w wydalaniu. Zaleca się
pić taki sok jako pierwszy posiłek rano na pusty żołądek, godzinę przed śniadaniem. Dla lepszego rezultatu pij go dwa razy
dziennie, rano i przed 17.00.
Z biurka doktora Aggarwala.

 

News!

Czy wiesz, że...
Imbir jest pomocny dla zmniejszenia bólu mięśni i bolesności po fizycznym wysiłku
Czy wiesz że...
Banan, zawierający trzy naturalnych cukry – sacharozę, fruktozę i glukozę w połączeniu z błonnikiem, daje natychmiastowy, ciągły i znaczący przypływ energii ?


Nowości

Popularne


Stworzone dzięki DATAGRAM.
Program do fakturowania | Antywirus dla szkoły | Serwis szkolnych pracowni komputerowych |