Cukrzyca

Sześć pokarmów dla pomocy przy cukrzycy

Są dwie formy cukrzycy: Typ jeden i typ drugi. Obydwa typy dotyczą nierównowagi cukru we krwi i emisji insuliny. Insulina jest hormonem, który zamienia glukozę w energię komórkową, która jest potrzebna dla komórek w metabolizmie pożywienia.      

Typ 1 cukrzycy czasami nazywany młodzieńczym, bo zwykle występuje w młodym wieku. Trzustka nie produkuje wcale albo dostatecznie insulin i zwykle konieczne jest dostarczanie zewnętrzne. Często ono oznacza zastrzyki insuliny za pomocą strzykawki czy łatwiej stosowanym wtryskiwaczem, pigułkami insuliny, pompką insulinową.

Trzustka zwykle funkcjonuje z drugim typem cukrzycy, który normalnie występuje w starszym wieku. Jednak, ciało jest odporne na insulin, czy nie używa się dostatecznie insuliny. Drugi typ cukrzycy często można kontrolować za pomocą ćwiczeń i diety gdy jest monitorowany cukier we krwi.



Znowu, przewlekły wysoki poziom cukru jest wskaźnikiem dwóch typów cukrzycy. Ale czasami zdarza się niski poziom cukru (hypoglikemia), zwłaszcza przy drugim typie cukrzycy.

Wiele objawów cukrzycy przechodzi z nadnerczową i trzustkową emisją, a takoż z fibromyalgią. Więc najlepiej robić badania poziomu cukru we krwi, aby zdecydować czy problemy nie są związane z cukrzycą.    

Pokarm przy cukrzycy

Oczywiście, pokarmu z wysokim indeksem glikemicznym (IG) należy unikać. Do nich należą rafinowane skrobia, węglowodany, cukier, syrop glukozowo-fruktozowy (SGF), miód, syrop klonowy, cukierki, torty i ciasteczka. Syntetyczny cukier zastępczy usmaży twoje komórki mózgowe.

Niesłodzone soki owocowe są krótkotrwałymi roztworami przy niskim poziomie cukru (hypoglikemia), ale należy unikać jeśli nie rozcieńczone, gdy ktoś ma wysoki poziom cukru we krwi.

Czy wiecie, że wiele produktów z restauracji fast food i przetworzonych produktów z półki zawierają cukry nawet jeśli one nie oznaczone, że słodzone? Unikajcie ich. Kupujcie naturalny najwięcej jak jest to możliwe.

(1) Warzywa, zwłaszcza zielone, są produktem, który możecie jeść codziennie. Gotowane warzywa i surowe sałatki są odżywczo korzystne dla każdego i na pewno gdy macie niski glikemiczny indeks. Popularny sos do    

6


sałatek często zawiera cukier czy inne słodycze. Używaj tylko nieprzetworzonego zimnego pierwszego tłuczenia oleju, z wyłączeniem soi i octu czy cytryny/limonki.

(2) Utnij kilka plasterków avocado w twoją sałatkę dla urozmaicenia smaku i dobrego trawienia. Avocado mają niski Gl. Kwasy tłuszczowe omega-3 zawarte w avocado biorą udział w leczeniu chronicznych zapaleń połączonych z cukrzycą; w czołówce przy innych poważnych chorobach.

Avocado jest doskonałym roślinnym źródłem protein.

(3)    Włoski orzech jest takoż dobrym źródłem kwasów omega-3 z niskim indeksem GI. Można nim posypać sałatkę dla zmiany smaku. Większość innych niesolonych surowych orzechów są też dobre dla cukrzyków.

(4)    Świeża dzika (nie z hodowli) ryba, zwłaszcza tuńczyk czy łosoś z zimnych wód są innym bogatym źródłem kwasów omega-3 z bardzo niskim indeksem GI. Inne mięsa mają mało tych protein, jeśli tak przyzwyczailiście.

Więc próbujcie unikać spożycia hodowlanych zwierząt czy drobiu, by zatamować nadmierne okrucieństwo wobec zwierząt i unikać konsumpcji toksycznych antybiotyków i hormonów wstrzykiwanych na farmach.

(5) Zboża są ryzykowne. Oczywiście unikanie przetworzonych zbóż jest konieczne. Ale niektóre całe zboża mają wyższy GI (glikemiczny indeks) niż wyobrażacie. Cała pszenica jest jedną z nich. Komosa ryżowa i gryka są dobrą zamianą.

Organiczny brązowy ryż może działać na niektóre cukrzycy, bo jest to kompleks węglowodanów, który nie przetwarza się w glukozę szybko. Ale większość ekspertów nie radzi dla cukrzyków brązowego ryżu na co dzień.

(6) Różne strączkowe (ziarna) można dodać do dań z ryżem brązowym dla pysznej przystawki. Ziarna bogate w proteiny i błonnik z niższym GI niż ziemniaki. Mogą być zmieszane z warzywami lub być dodatkowym daniem.    

Sources for this article include: http://www.ehow.com/about_5372662_safe-foods-diabetics.html

Learn more: http://www.naturalnews.com/037217_diabetics_foods_glycemic_index.html#ixzz26kf3a5Ps

*******************************************************************************************



 

News!

Czy wiesz, że...
Imbir jest pomocny dla zmniejszenia bólu mięśni i bolesności po fizycznym wysiłku
Czy wiesz że...
Banan, zawierający trzy naturalnych cukry – sacharozę, fruktozę i glukozę w połączeniu z błonnikiem, daje natychmiastowy, ciągły i znaczący przypływ energii ?


Nowości

Popularne


Stworzone dzięki DATAGRAM.
Program do fakturowania | Antywirus dla szkoły | Serwis szkolnych pracowni komputerowych |