Imbir na ból mięśni

Długie lata stosowany w tradycyjnej Hinduskiej i Chińskiej medycynie jako środek przy dolegliwościach typu nudności, niestrawności, wzdęciach, imbir, po sprawdzeniu naukowym, jest pomocny dla zmniejszenia bólu mięśni i bolesności po fizycznym wysiłku. Nowe badania pokazują, że codzienna dawka imbiru może zmniejszyć bolesność i bóle po forsownym wysiłku.


Badacze z Uniwersytetu w Giorgii sprawdzali, czy codzienna dawka może powstrzymać powysiłkowy mięśniowy ból. Jedna grupa 34 uczestników dostawała kapsułki z dwoma gramami surowego nieprzetworzonego imbiru – równoważnik 500 mg kapsułki albo surowego imbiru sprzedawanego w sklepach ze zdrową żywnością. Druga grupa z 40 osób - 2 gramy podgrzanego imbiru, bo wcześniej wykazano, że podgrzany imbir może zwiększyć przeciwbólowe działanie. Trzecia grupa dostawała placebo. Wszyscy uczestnicy używali kapsułki w ciągu 11 dni – siedem dni przed bardzo intensywnym wysiłkiem przy podnoszeniu ciężarów, co miało spowodować mięśniowy ból i zapalenie i trzy dni później.              


Po 11 dniach zażywania kapsułek uczestników badano kilkoma różnymi sposobami, włączając: wysiłek, natężenie bólu, zasięg ruchów, siłę i zapalenie mięśni. Było odkryto, ze uczestnicy, które zażywali dzienną dawkę surowego imbiru w suplementach mieli 25% mniej powysiłkowego bólu niż grupa z placebo, a uczestnicy zażywające codziennie podgrzany imbir mieli 23% zmniejszenie bólu niż grupa z placebo.
Patrick O’Connor, prowadzący badania, tłumaczył, że imbir działa bardzo podobnie do niesteroidowych leków przeciwzapalnych (NSAIDs) takich jak aspiryna i ibuprofen, ale niepodobnie do tych leków imbir zmniejsza ból w receptorach obwodowych nerwów, a takoż redukuje produkcje w organizmie zapalnych substancji. Dr. O’Connor takoż powiedział, że uczestnicy odczuwali większe złagodzenie bólu, niż ci w podobnych testach z ibuprofenem i naproksenem, ale bez ryzyka jak przy niesteroidowych przeciwzapalnych lekach podrażnienia żołądka i wrzodów. Te wyniki były opublikowane w wydaniu Magazynu Bólu we wrześniu 2010 roku.                                           
Jeśliby chcieliście iść na dłuższą wycieczkę lub planujecie intensywną prace, to kupcie kapsułki z imbirem, zawierające standardowy wyciąg z imbirem 5% i bierzcie pół grama dziennie przez kilka dni przed wysiłkiem. Jeśli lubicie smak imbiru, to bierzcie jedną łyżeczkę do herbaty sproszkowanego imbiru lub ½ łyżeczki do herbaty jego ekstraktu, albo jedną łyżkę stołową pokrojonego świeżego imbiru.


 

News!

Czy wiesz, że...
Imbir jest pomocny dla zmniejszenia bólu mięśni i bolesności po fizycznym wysiłku
Czy wiesz że...
Banan, zawierający trzy naturalnych cukry – sacharozę, fruktozę i glukozę w połączeniu z błonnikiem, daje natychmiastowy, ciągły i znaczący przypływ energii ?


Nowości

Popularne


Stworzone dzięki DATAGRAM.
Program do fakturowania | Antywirus dla szkoły | Serwis szkolnych pracowni komputerowych |